Dostarczamy fajne rzeczy dla Agentów Ubezpieczeniowych

Tworzone z i pasją
Jak wykorzystać narzędzia UBENO.PL w codziennej pracy agenta ubezpieczeniowego

Planer pozwala przygotować działania marketingowe na najbliższy czas ☕. Możesz zapisywać sobie treść postów na przyszłość. I już regularnie prowadzisz fanpage.

Strona główna · Blog · Cechy dobrego sprzedawcy: AUTENTYCZNOŚĆ

Cechy dobrego sprzedawcy: AUTENTYCZNOŚĆ

Jedną z koniecznych cech sprzedawcy (nie tylko ubezpieczeń) jest AUTENTYCZNOŚĆ czyli bycie samym sobą, prawdziwość lub wiarygodność. Ja wolę autentyczność. Zwrot "bycie samym sobą" jest precyzyjniejszy ale dłuższy i niekiedy zaburza znaczenie zdania. Przez autentyczność rozumiem zgodność między tym co mówimy, robimy i odczuwamy wewnątrz siebie, również świadomość przechodzących przez nas myśli. Uświadomienie sobie i życie swoją autentycznością nadaje pewności siebie, pozwala odnosić sukcesy w życiu, również w sprzedaży.
Autentyczność niestety kosztuje - wystawia Cię często na różne ataki, bo nie wtapiasz się w tłum. Jednak dzięki temu doświadczeniu łatwiej Ci utożsamiać się klientem, jego prawdziwymi odczuciami (właśnie z jego wewnętrznym JA, z jego autentycznością).

Autentyczność wystawia na ataki - dzięki czemu łatwiej nam utożsamiać się z klientem

Trudno dziś być autentycznym, wiarygodnym

W dzisiejszym świecie bycie autentycznym jest trudne. Jesteśmy nieustannie bombardowani obrazami i sugestiami: jak powinniśmy wyglądać, ubierać się, zachowywać, mówić a nawet co i jak myśleć ... . Polityczna poprawność jest w modzie, przy czym "polityczna" jest rozciągnięta na całe nasze życie społeczne. Aby stać się bardziej autentycznym, musisz pozbyć się wielu "wewnętrznych śmieci” - spraw, które nie mają znaczenia. Musisz próbować odkryć - nie najlepszą wersji siebie, jak właśnie nam się wciska lecz - autentycznego siebie, swoją tożsamość. To trudne, ale warto.
Początkiem jest przyznanie się do faktu, że wszyscy jesteśmy niedoskonałymi ludźmi żyjącymi w niedoskonałym świecie. Bycie autentycznym oznacza pokorne przyznanie, że niewidzialna etykietka, który nosisz, zawsze będzie mówiła: "w budowie", "nie ukończony”, "pielgrzym" - chociaż możesz mieć mistrzostwo w różnych dziedzinach, wciąż jest miejsce na poprawę.

Potrzebny mentor

Odpowiedzialność i opieka mentora są nieocenioną pomocą. Pomogą Ci stawać się bardziej autentycznym. Znalezienie osób, które zainwestują swój czas w pomoc w Twój rozwój i pociągną Cię do odpowiedzialności za Twoje niedociągnięcia, daje ogromne szanse na sukces. Zazwyczaj ich nie znajdujemy. Niekiedy to rodzice, dziadkowie, ktoś z rodziny, sporadycznie osoby obce. Jednak znajdujemy osoby, które z szacunkiem będą Ci pomagać w uwalnianiu się z Twoich zniewoleń, słabości i ograniczeń. Dzielenie się szczerymi, negatywnymi opiniami z ludźmi, którym ufamy ale też na których nam zależy, może być trudne, ale jest to bardzo ważne. Stwórz wokół siebie atmosferę uczciwości i odpowiedzialności za swoje słowa i czyny szczególnie wobec tych osób. Wysyłaj stale sygnały (werbalne i niewerbalne), że cenisz ich i nie będziesz ich atakować czy krytykować jeśli będą mówić prawdę.

Szczerość wobec samego siebie

Tak naprawdę od tego trzeba zacząć. Ważne jest aby być autentycznym ze sobą samym tzn. szczerym. Zdarza Ci się przecież mówić: "Idę poćwiczyć", "będę lepiej się odżywiać", "nie będę plotkować” a potem robisz dokładnie coś odwrotnego! To jest właśnie to - autentyczność jest wymagająca.

Zacznij od siebie! - bądź szczery i autentyczny wobec siebie, wtedy autentyczność wobec innych będzie niejako z automatu.

Kiedy staniesz się bardziej szczery i autentyczny wobec siebie, staniesz się bardziej otwarty na otaczające Cię osoby i będziesz na najlepszej drodze do życia w prawdzie z samym sobą. Zaś lepsza sprzedaż, lepsze relacje z klientami, zadowolenie - będą "przy okazji".
< Na podstawie artykułu Joe Paranteau >

Rozbudowa interakcji

Posiadając konto na FB możesz korzystać z jego interaktywnych elementów. Możesz się dzielić bieżącymi sprawami, emocjami, które wiążą Twoich klientów z Tobą. Możesz zorganizować szybki konkurs, quiz czy sondę. To wszystko buduje relację.

Marketing w agencji

Większość lokalanych agencji ubezpieczeniowych nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Konto na FB umożliwia rozpoczęcie tego typu działań. Przede wszystkim wzmacniasz swoją markę oraz masz szansę na pozyskanie nowych klientów.