Check lista budowania relacji z klientem
Przedstawiam elementarz, ale to naprawdę podstawy budowania relacji z klientem w ubezpieczeniach. O każdej z tych pozycji pewnie można napisać książkę, może nawet kilka - więc uszy w górę, wyobraźnia w ruch - zaczynamy!
Budowanie relacji z klientem podczas szkód, odnowień ubezpieczeń
Podstawową sprawą jest nasza reakcja i dostępność dla klientów gdy ONI mają taką potrzebę, jeżeli tu popełnimy błędy, reszta na niewiele się przyda.
- Czy pomagasz klientowi gdy mają szkodę, reklamację, potrzebę zmiany, wyjaśnienia itp?
- Czy kontaktujesz się z klientem, gdy dowiedziałeś się od osób trzecich, że ma jakieś problemy z ubezpieczeniem?
- Czy dzwonisz z zapytaniem jak problem, który klient samodzielnie załatwiał został rozwiązany?
- Czy po prostu oddzwaniasz gdy klient dzwonił, czy odpisujesz na maile, SMS-y?
- Czy oddzwaniasz i udzielasz odpowiedzi na pytania które zadał Ci klient, na które wcześniej nie znałeś odpowiedzi?
Budowanie relacji poza okresem odnowień ubezpieczenia
- Czy dziękujesz za polecenia, czy wysyłasz maila/SMS?
- Czy sporadycznie kontaktujesz się z klientami przez cały rok, aby upewnić się, że wiedzą, że się nimi opiekujesz?
- Czy od czasu do czasu udostępniasz wartościowe, znaczące treści - takie, które zostały stworzone specjalnie dla nich i nie są newsletterem o charakterze ogólnym?
- Czy kontaktujesz się w imieniny, urodziny, inne dni czy święta?
- Czy odbierasz telefon i dzwonisz do klienta, który zostawił złą recenzję lub dał Ci niską ocenę w ankiecie, aby sprawdzić, jak możesz to naprawić?