Dostarczamy fajne rzeczy dla Agentów Ubezpieczeniowych

Tworzone z i pasją
Jak wykorzystać narzędzia UBENO.PL w codziennej pracy agenta ubezpieczeniowego

Planer pozwala przygotować działania marketingowe na najbliższy czas ☕. Możesz zapisywać sobie treść postów na przyszłość. I już regularnie prowadzisz fanpage.

Strona główna · Blog · Check lista budowania relacji z klientem

Check lista budowania relacji z klientem

Przedstawiam elementarz, ale to naprawdę podstawy budowania relacji z klientem w ubezpieczeniach. O każdej z tych pozycji pewnie można napisać książkę, może nawet kilka - więc uszy w górę, wyobraźnia w ruch - zaczynamy!

Budowanie relacji z klientem podczas szkód, odnowień ubezpieczeń

Podstawową sprawą jest nasza reakcja i dostępność dla klientów gdy ONI mają taką potrzebę, jeżeli tu popełnimy błędy, reszta na niewiele się przyda.
- Czy pomagasz klientowi gdy mają szkodę, reklamację, potrzebę zmiany, wyjaśnienia itp?
- Czy kontaktujesz się z klientem, gdy dowiedziałeś się od osób trzecich, że ma jakieś problemy z ubezpieczeniem?
- Czy dzwonisz z zapytaniem jak problem, który klient samodzielnie załatwiał został rozwiązany?
- Czy po prostu oddzwaniasz gdy klient dzwonił, czy odpisujesz na maile, SMS-y?
- Czy oddzwaniasz i udzielasz odpowiedzi na pytania które zadał Ci klient, na które wcześniej nie znałeś odpowiedzi?

Budowanie relacji poza okresem odnowień ubezpieczenia

- Czy dziękujesz za polecenia, czy wysyłasz maila/SMS?
- Czy sporadycznie kontaktujesz się z klientami przez cały rok, aby upewnić się, że wiedzą, że się nimi opiekujesz?
- Czy od czasu do czasu udostępniasz wartościowe, znaczące treści - takie, które zostały stworzone specjalnie dla nich i nie są newsletterem o charakterze ogólnym?
- Czy kontaktujesz się w imieniny, urodziny, inne dni czy święta?
- Czy odbierasz telefon i dzwonisz do klienta, który zostawił złą recenzję lub dał Ci niską ocenę w ankiecie, aby sprawdzić, jak możesz to naprawić?

Rozbudowa interakcji

Posiadając konto na FB możesz korzystać z jego interaktywnych elementów. Możesz się dzielić bieżącymi sprawami, emocjami, które wiążą Twoich klientów z Tobą. Możesz zorganizować szybki konkurs, quiz czy sondę. To wszystko buduje relację.

Marketing w agencji

Większość lokalanych agencji ubezpieczeniowych nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Konto na FB umożliwia rozpoczęcie tego typu działań. Przede wszystkim wzmacniasz swoją markę oraz masz szansę na pozyskanie nowych klientów.