Jedną z koniecznych cech sprzedawcy (nie tylko ubezpieczeń) jest AUTENTYCZNOŚĆ czyli bycie samym sobą, prawdziwość lub wiarygodność. Ja wolę autentyczność. Zwrot "bycie samym sobą" jest precyzyjniejszy ale dłuższy i niekiedy zaburza znaczenie zdania. Przez autentyczność rozumiem zgodność między tym co mówimy, robimy i odczuwamy wewnątrz siebie, również świadomość przechodzących przez nas myśli. Uświadomienie sobie i życie swoją autentycznością nadaje pewności siebie, pozwala odnosić sukcesy w życiu, również w sprzedaży.
Autentyczność niestety kosztuje - wystawia Cię często na różne ataki, bo nie wtapiasz się w tłum.
Czytaj dalej
Przedstawiam elementarz, ale to naprawdę podstawy budowania relacji z klientem w ubezpieczeniach. O każdej z tych pozycji pewnie można napisać książkę, może nawet kilka - więc uszy w górę, wyobraźnia w ruch - zaczynamy!
Budowanie relacji z klientem podczas szkód, odnowień ubezpieczeń
Podstawową sprawą jest nasza reakcja i dostępność dla klientów gdy ONI mają taką potrzebę, jeżeli tu popełnimy błędy, reszta na niewiele się przyda.
- Czy pomagasz klientowi gdy mają szkodę, reklamację, potrzebę zmiany, wyjaśnienia itp?
- Czy kontaktujesz się z klientem, gdy dowiedziałeś się od osób trzecich, że ma jakieś problemy z ubezpieczeniem?
Czytaj dalej
Łatwo się zniechęcić, gdy widzisz, jak konkurencja ma duże reklamy i niższe ceny.
Przykro jest patrzeć, jak klienci odchodzą po coś, co może wydawać się być lepszą ofertą. Zwłaszcza, że to nie Ty ustalasz ceny ubezpieczeń.
Ale nie daj się tak łatwo poddać zwątpieniu z powodu ceny!
Walka cenowa jest złą strategią dla wszystkich uczestników rynku, również dla Twojej agencji - psuje rynek, obniża jakość usług. Powiem Ci w skrócie, na czym trzeba się skupić.
Czytaj dalej