Dostarczamy fajne rzeczy dla Agentów Ubezpieczeniowych

Tworzone z i pasją
O mnie i mam nadzieje i o Tobie :)

Kiedy zmiany na zewnątrz firmy zachodzą szybciej niż w jej wnętrzu, zbliża się jej koniec ☠
Jack Welch - General Electric.

Strona główna · Poznajmy się · Nowoczesna agencja ubezpieczeniowa

Nowoczesna agencja ubezpieczeniowa

2 minuty czytania Nowoczesna agencja ubezpieczeniowa - tak chyba każdy z nas chciałby być postrzegany. Mam oczywiście na myśli dobrze rozumianą nowoczesność: technika w służbie człowieka.
W swojej pracy korzystam z wielu "wynalazków" technologicznych, taki przynajmniej mam odczucie. Nie są to oczywiście wszystkie nowinki technologiczne. Raczej użyteczne narzędzia, te, które są warte swojej ceny lub poświęconego im czasu.
Zauważyłem jednocześnie, że pod tym względem wielu dobrych agentów jest bardzo wycofanych lub zacofanych. Przykłady: strona internetowa mająca już ponad 10 lat z połową nie działających wtyczek (strasznie to odstrasza klientów), email w domenie niebiznesowej (wp.pl, o2.pl, gmail.com - co na to RODO?!!!), konto na facebook-u na profilu prywatnym zamiast na fanpage ... . Mówiąc kolokwialnie nieprofesjonalna starożytność.
Z drugiej strony widzę, że duże multiagencje bardzo dobrze radzą sobie w tym zakresie: strony internetowe z nowoczesnym designem, obecność w mediach społecznościowych, e-maile w domenie firmowej, dopracowana i jednolita stylistycznie koncepcja wizualna. Domyślam się, że ta rozbieżność z czasem będzie się coraz bardziej pogłębiać, co niewątpliwie będzie musiało mieć wpływ na przychody małych agencji, które z czasem będą wchłaniane przez duże podmioty na rynku pośrednictwa (z resztą już teraz to obserwujemy).

Nowoczesna agencja to znaczy jaka?

Przede wszystkim co to znaczy "nowoczesna agencja"?. Nowoczesna to znaczy dla mnie: zautomatyzowana, zinformatyzowana i przede wszystkim "z ludzką twarzą". Te trzy komponenty zawsze dadzą przewagę każdej lokalnej agencji nad pozbawionymi ludzkiej twarzy technologicznymi gigantami. Oczywiście pomijam zawodowy profesjonalizm, bo to oczywiste. Dysponując ograniczonymi zasobami, trzeba wybierać proste rozwiązania. A prostota jest piękna. Lubią ją też klienci.
Co zatem mogę Ci zaproponować Agencie, który prowadzisz małą agencję ubezpieczeniową?
Ujmę to tak: skok w nowoczesność, za niewielkie pieniądze, przez co rozumiem zbudowanie wizerunkowego funkcjonowania agencji zgodnie z bieżącymi standardami i trendami rynkowymi.

W pracy agenta jest ważne
by to co nie musi być wykonane przez Ciebie osobiście mogły wykonać za Ciebie systemy informatyczne

Twoja agencja powinna być postrzegana jako sprawny, nowoczesny podmiot zajmujący się ubezpieczeniami. To jest Twój obowiązek względem klientów i potencjalnych klientów, aby mieli poczucie bezpieczeństwa.
Właśnie to chciałbym Ci dostarczyć: doświadczenie nowoczesności i poczucie bezpieczeństwa u klienta .
Klient powinien mieć możliwość łatwego dostępu do Twojej agencji i mam na myśli łatwość i prostotę przekazywania danych a nie Twoją pracę w trybie 24/7/365. Aby to co nie musi być wykonane osobiści było wykonane przez systemy informatyczne.

Rozbudowa interakcji

Posiadając konto na FB możesz korzystać z jego interaktywnych elementów. Możesz się dzielić bieżącymi sprawami, emocjami, które wiążą Twoich klientów z Tobą. Możesz zorganizować szybki konkurs, quiz czy sondę. To wszystko buduje relację.

Marketing w agencji

Większość lokalanych agencji ubezpieczeniowych nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Konto na FB umożliwia rozpoczęcie tego typu działań. Przede wszystkim wzmacniasz swoją markę oraz masz szansę na pozyskanie nowych klientów.