Czym jest sprzedaż jeżeli nie rozwiązywaniem problemów?
To co mówisz klientom o swojej ofercie dotyczy właśnie rozwiązania problemów, ale nie możesz zaczynać się od sugerowania rozwiązania. Zamiast tego powinieneś zacząć od problemów - do rozwiązania, których zostało zaprojektowane Twoje rozwiązanie (ubezpieczenie) - i wyzwań, przed którymi stoją Twoi Klienci. Dzięki Twoim rozwiązaniom mogą Oni przez nie przejść możliwie najniższym kosztem (finansowym, organizacyjnym, społecznym itp).
Czytaj dalej
Problem całego biznesu: pozyskanie klientów - nie dotyczy tylko dla agentów, na szczęście. Jednak każda branża ma swoją specyfikę, i o tym właśnie będzie.
Zatem króciutko:
"Czy pieniądze, które wydajesz na pozyskanie klientów (oczywiście tych nowych), i czas na to poświęcony prowadzą do większych zysków i zwiększają wartość klientów w czasie?"Podejmowanych działań w celu pozyskania klienta może być wiele, w zasadzie liczba nieskończona. Jednak na coś się trzeba zdecydować. Może zacznijmy od tego czego nie robić ...
Przede wszystkim unikaj bycia agentem który zajmuje się tylko sprzedażą i niczym innym - to podstawa, bez tego daleko nie dojdziesz w tym biznesie, a praca nie będzie dla Ciebie satysfakcjonująca.
Nie prowadź też działań przypadkowych, doraźnych nastawionych na jednorazowy deal - to ślepy zaułek, zazwyczaj koszty przekraczają zyski chociaż początek niekiedy jest obiecujący.
Co zatem robić?
Czytaj dalej
Każdy z nas wie, że "słuchamy" nie tylko uchem.
Twoja komunikacja niewerbalna jest równie ważna jak komunikacja werbalna a nawet ważniejsza. Badania naukowe potwierdzają, że mowa ciała jest niezwykle ważna, w kontekście relacji tj. pierwsze wrażenie, nawiązywanie nowych relacji ale również (co nieco zaskakuje) utrzymywanie starych znajomości.
Zasada 7% -38% -55% , postawiona przez psychologa Alberta Mehrabiana, wskazuje na trzy elementy, które kształtują nasze wrażenia i odczucia:
- 7% treść wiadomości
- 38% ton i modulacja głosu
- 55% język ciała (nie widać podczas rozmowy telefonicznej!).
Poniżej przedstawiamy kluczowe wskazówki, jak zdobyć zaufanie podczas rozmów sprzedażowych poprzez właściwe sygnały niewerbalne.
Czytaj dalej