Dostarczamy fajne rzeczy dla Agentów Ubezpieczeniowych

Tworzone z i pasją
Nie samymi ubezpieczeniami żyje agent więc o równowadze z życiem prywatnym

Planer pozwala przygotować działania marketingowe na najbliższy czas ☕. Możesz zapisywać sobie treść postów na przyszłość. I już regularnie prowadzisz fanpage.

Strona główna · Równowaga dom-praca · Prowadzenie agencji ubezpieczeniowej w domu lub z domu

Prowadzenie agencji ubezpieczeniowej w domu lub z domu

Kobieta rozmawia przez telefon o ubezpieczeniu
2 min. czytania Nasz biznes ubezpieczeniowy ma wiele twarzy :D, jedną z nich jest miejsce na prowadzenie agencji ubezpieczeniowej. Dziś napiszę o prowadzeniu agencji ubezpieczeniowej "w" lub jak inni wolą "z" domu. Wielu z nas to dotyczy, bo pandemia w znacznym stopniu nas "udomowiła".
Podstawową sprawą jest miejsce w domu gdzie "otworzymy" nasze biuro. Potrzebujemy stałego miejsca, w którym będziemy pracować. Praca w domu wiąże się z większą ilością czynników rozpraszających. Warto zatem znaleźć spokojne miejsce, z dobrym dostępem do internetu, telefonu (przy okazji ustaw przekierowanie telefonu biurowego na swoją komórkę, jeżeli taki numer masz). Jeżeli oprogramowanie dla agencji masz online to super, gdy nie masz to warto nad tym pomyśleć - jest to rozwiązanie przyszłościowe. I wszystko gotowe! Można zaczynać.

Pewne korzyści

Teraz o korzyściach z tego wynikających. Pierwszą z nich jest czas: nie tracisz go na dojście do pracy, nie stoisz w korkach, nie robisz przerwy na obiad bo możesz go zrobić/zjeść w domu, krótsze są "spotkania" z klientami (online, telefon, chat ...).
Kolejna sprawa - skoro nie widać Cię na ulicy to - niech Cię zobaczą w mediach społecznościowych: bądź tam gdzie Twój klient. To doskonała okazja aby pokazać, że Ty i ubezpieczenia jesteście pomocni. Przekazuj chwytliwe treści (ale sprawdzaj czy to nie fejki - bo więcej stracisz niż zyskasz) ale także pisz od siebie, nie koniecznie o ubezpieczeniach (dobra proporcja to 20-25% ubezpieczeń).

Prowadzenie agencji ubezpieczeniowej w internecie

Kolejna sprawa to obecność w internecie. W mojej ocenie szanująca się agencja powinna mieć swoją stronę internetową. Social media służą do pozyskiwania klientów, zaś strony własne www do ich obsługi. Jak napiszesz do czego służy assistance i wrzucisz to na FB, bo za 2 dni nikt tego nie znajdzie. Do tego służy własna strona www agencji ubezpieczeniowej. Im bardziej agencja jest domowa, tym strona winna być rozwinięta. Bo klienci właśnie na stronie będą załatwiać te sprawy, które normalnie załatwia się w biurze fizycznym agencji.

Obsługa klienta

Jeżeli decydujesz się na całkowity "onlajn" to musisz mieć możliwość sprzedaży produktów a takim trybie. Szczęśliwie większość ZU udostępnia w miarę przyjazny sposób zawierania umów na odległość. W mojej ocenie lepsze jest rozwiązanie pośrednie: większość pracy w domu ale spotkania z klientami w terenie też. To rozwiązanie daje lepszego kopa na początku, jest lepsze dla naszej psychiki i buduje wiarygodność u klientów - znają Cię osobiście. Pracując online dobrze wyposażyć stopkę maila w Twoje zdjęcie.
Powodzenia :D

Rozbudowa interakcji

Posiadając konto na FB możesz korzystać z jego interaktywnych elementów. Możesz się dzielić bieżącymi sprawami, emocjami, które wiążą Twoich klientów z Tobą. Możesz zorganizować szybki konkurs, quiz czy sondę. To wszystko buduje relację.

Marketing w agencji

Większość lokalanych agencji ubezpieczeniowych nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Konto na FB umożliwia rozpoczęcie tego typu działań. Przede wszystkim wzmacniasz swoją markę oraz masz szansę na pozyskanie nowych klientów.