Dostarczamy fajne rzeczy dla Agentów Ubezpieczeniowych

Tworzone z i pasją
Jak robić biznes w ubezpieczeniach dla nowicjuszy i nie tylko ...

Planer pozwala przygotować działania marketingowe na najbliższy czas ☕. Możesz zapisywać sobie treść postów na przyszłość. I już regularnie prowadzisz fanpage.

Strona główna · Ubezpieczenia - jak? · Jak radzić sobie z zastrzeżeniami klientów

Jak radzić sobie z zastrzeżeniami klientów

1,5 minuty czytania Zastrzeżenia po stronie nabywcy są naturalnym zjawiskiem w relacji klient - agent ubezpieczeniowy. Klienci przez zastrzeżenia, a nawet opór wskazują na przyczyny z powodu których nie chcą w tej chwili kupić ubezpieczenia jako takiego lub nie chcą kupić właśnie od Ciebie.
Nieprofesjonalny agent rozczaruje się, gdy pojawiają się zastrzeżenia, zniechęca się, naciska emocjonalnie, popełnia elementarne błędy sprzedażowe, które w efekcie nie pozwolą mu na zamknięcie transakcji. Wtedy rezygnuje z takiego klienta i szuka kolejnego, któremu może sprzedać ubezpieczenie. Jednak może sprzedać tylko wtedy, gdy nie pojawiają się obiekcje po stronie nabywcy.
Nie jest to mądre ani profesjonalne podejście do naszej pracy.

Narzędzia profesjonalnego agenta ubezpieczeniowego

Gdy pomyślę o całym wysiłku związanym z pozyskaniem kontaktu do tej osoby, zabiegami związanymi z umówieniem się na spotkanie, przygotowaniem się do spotkania, czasie poświęconym na samo spotkanie to jest mi po prostu szkoda takiego agenta. Ponadto trzeba też wspomnieć o innych aspektach związanych z tym spotkaniem: o zaangażowanych zasobach, które agent i jego firma zainwestowały w zainteresowanie klientów, ich poszukiwanie i organizowanie procesu sprzedaży. To są wszystko koszty, duże koszty zarówno finansowe jak i organizacyjne.
Jednym z zadań profesjonalnego agenta jest pozyskanie jak najwięcej potencjalnych klientów, którzy rzeczywiście potrzebują ochrony ubezpieczeniowej w takim zakresie w jakim agent może ją dostarczyć. Rzeczą naturalną jest, że spotyka się on często z wieloma zastrzeżeniami.
Aby w codziennej pracy radzić sobie z większością tych zastrzeżeń należy (wg mnie) opracować pewną taktykę postępowania z klientem. Gdyż większość "NIE" nie oznacza wcale, że klient nie potrzebuje tego ubezpieczenia, ale, że czegoś nie rozumie.

Jak zbudować taką taktykę?
Czytaj dalej Poznaj proste metody rozmowy z klientem mającym zastrzeżenia.

Rozbudowa interakcji

Posiadając konto na FB możesz korzystać z jego interaktywnych elementów. Możesz się dzielić bieżącymi sprawami, emocjami, które wiążą Twoich klientów z Tobą. Możesz zorganizować szybki konkurs, quiz czy sondę. To wszystko buduje relację.

Marketing w agencji

Większość lokalanych agencji ubezpieczeniowych nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Konto na FB umożliwia rozpoczęcie tego typu działań. Przede wszystkim wzmacniasz swoją markę oraz masz szansę na pozyskanie nowych klientów.