Dostarczamy fajne rzeczy dla Agentów Ubezpieczeniowych

Tworzone z i pasją
Jak robić biznes w ubezpieczeniach dla nowicjuszy i nie tylko ...

✋ Gotowe posty do prowadzenia fanpage w social media. Twoja strona ożyje, nabierze koloru i dynamiki.
Koniec z czasochłonnym prowadzeniem facebook-a.

Strona główna · Ubezpieczenia - jak? · Słuchaj aktywnie, nie przerywaj

Słuchaj aktywnie, nie przerywaj

Agent w okularach
1 minuta czytania Słuchanie jest kluczem do zdobycia serca i umysłu Twoich klientów. Twoim pierwszym celem podczas spotkania/rozmowy z klientem jest pokazanie, że go naprawdę słuchasz. Że, rzeczywiście go rozumiesz, że naprawdę (za)dbasz o jego interes, że pomożesz gdy będzie taka potrzeba. Nawet jeśli już wiesz, co jest problemem klienta i jak sobie z tym poradzić, nie przerywaj, nie wymądrzaj się, nie wchodź w słowo. Wręcz przeciwnie, używaj aktywnego słuchania: okazuj, że jesteś bardzo zainteresowany tym, co mówi klient, dawaj oznaki, że spróbujesz pomóc.

Aktywne słuchanie

Wysłuchaj do końca, nie przerywaj. Zapytaj czy dobrze rozumiesz jego problem, opisując go swoimi słowami, tak jak go zrozumiałeś. To jest bardzo ważne. Przez tą czynność, potwierdzasz szacunek dla klienta oraz unikasz błędnego niezrozumienia. Nawet jeżeli znasz rozwiązanie, nie śpiesz się z sugerowaniem go klientowi już na początku spotkania/rozmowy. Niekiedy opisanie problemu Twoimi słowami sprawia, że klient dodaje jeszcze istotne elementy swojego opisu. Elementy te niekiedy rzucają całkiem nowe światło na problem. Może się bowiem okazać, że wcześniejsze rozwiązanie jest nieadekwatne do tego co klient powiedział w dalszej części rozmowy. Czasami powtórzenie opisu sytuacji przez agenta powoduje, że klientom "otwierają się oczy." Dostrzegają kontekst, drugie dno, rzeczy, o których wcześniej nie wiedzieli.
Sprzedaż to sprawa relacji między ludźmi. Twoje zadanie polega m.in. na sygnalizowaniu klientom, że jesteś po ich stronie, że ich rozumiesz, że czujesz się w ich skórze. Nie zrobisz tego przekonująco, jeżeli rzeczywiście tak nie będzie.
Pamiętaj też, że sposób rozwiązania problemu jest ważniejszy niż sam problem - więc zawsze bądź dobrej myśli i zachowuj spokój.
Powyższy tekst, jest jednym z osiemnastu taktyk prowadzenia rozmowy z klientem mającym zastrzeżenia.

TAGI: sprzedaż, słuchanie, zrozumienie, taktyka, problem, zastrzeżenia, obiekcje, agent, ubezpieczenie

Rozbudowa interakcji

Posiadając konto na FB możesz korzystać z jego interaktywnych elementów. Możesz się dzielić bieżącymi sprawami, emocjami, które wiążą Twoich klientów z Tobą. Możesz zorganizować szybki konkurs, quiz czy sondę. To wszystko buduje relację.

Marketing w agencji

Większość lokalanych agencji ubezpieczeniowych nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Konto na FB umożliwia rozpoczęcie tego typu działań. Przede wszystkim wzmacniasz swoją markę oraz masz szansę na pozyskanie nowych klientów.