Dostarczamy fajne rzeczy dla Agentów Ubezpieczeniowych

Tworzone z i pasją
Jak wykorzystać narzędzia UBENO.PL w codziennej pracy agenta ubezpieczeniowego

✋ Gotowe posty do prowadzenia fanpage w social media. Twoja strona ożyje, nabierze koloru i dynamiki.
Koniec z czasochłonnym prowadzeniem facebook-a.

Strona główna · Blog · Akcja. Promuj Odpowiedzialne

Akcja. Promuj Odpowiedzialne

Agent ubezpieczeniowy to nie anonimowe Call Center
2 minuty czytania Wspieramy program Odpowiedzialne Ubezpieczenia. Odpowiedzialne Ubezpieczenia to ubezpieczenia zawierane świadomie. Głównym przesłaniem programu jest odpowiedzialne i świadome ubezpieczanie się za pośrednictwem lokalnych agentów ubezpieczeniowych. Klient wie co ubezpieczył i jak ubezpieczenie ma go chronić. Każdy z agentów może wspierać i promować ten program a przy okazji siebie we własnej okolicy. Agenci posiadają ugruntowaną wiedzę, doświadczenie i kompetencje, aby poprawnie zawrzeć umowę ubezpieczenia oraz pomóc przy wypłacie odszkodowania. Dysponują pełnymi kompetencjami aby zawierać Odpowiedzialne Ubezpieczenia.

Direct - obszar niedomówień - NIE Odpowiedzialne Ubezpieczenia

Pracownicy Call Center ubezpieczyciela rzadko kiedy pracują tam dłużej niż rok (bardzo stresująca praca), nie mają takiej wiedzy a przede wszystkim doświadczenia ani kompetencji aby zawierane za ich pośrednictwem ubezpieczenia mogły być lepsze niż przez agenta. Klient nie jest informowany, że nie może liczyć na merytoryczną pomoc ze strony sprzedawcy w sytuacji gdyby potrzebował skorzystać z ubezpieczenia. W moim odczuciu taki stan rzeczy jest nie w porządku w stosunku do klienta.
Analogicznie, klient zawierając umowę ubezpieczenia za pośrednictwem serwisu internetowego zachowuje się jakby podpisywał umowę bez jej przeczytania i elementarnego zrozumienia.

Klient zawierając umowę ubezpieczenia
za pośrednictwem serwisu internetowego
zachowuje się jakby podpisywał umowę bez jej przeczytania

Ponadto ulega się dość dużej presji obecnym na stronie elementom perswazyjnym (co jest chyba nie zgodne z IDD). Efekt tak zawartej polisy najczęściej jest żałosny, ale niestety bywa też dramatyczny.

Przesłanki finansowe direct-ów

Nie wszyscy klienci direct-ów wiedzą, że ubezpieczenia te, żądzą się swoimi prawami.
  • # Po pierwsze szkodowość w tym kanale sprzedaży jest znacznie większa, niż w kanale agencyjnym.
  • # Po drugie liczba prób wyłudzenia odszkodowania jest w tym kanale dystrybucji prawie 10 razy wyższa
Można wysnuć tezę, że Klient ubezpieczając się w direct-cie pośrednio wspiera oszustów i złodziei, którzy znacznie chętniej korzystają z tego kanału dystrybucji ubezpieczeń do zawierania swoich przestępczych transakcji.
Taka sytuacja skutkuje tym, że na wypłatę odszkodowań pozostaje znacznie mniejsza pula pieniędzy niż w kanale agencyjnym. Stąd kolejny wniosek, zaniżanie wypłat odszkodowań w kanale direct jest jedyną możliwą formą utrzymania tego biznesu. W dotychczasowej historii, jeszcze, żaden z polskich direct-ów nie osiągnął wyniku dodatniego, jest to zawsze biznes ze stratą!

Rozbudowa interakcji

Posiadając konto na FB możesz korzystać z jego interaktywnych elementów. Możesz się dzielić bieżącymi sprawami, emocjami, które wiążą Twoich klientów z Tobą. Możesz zorganizować szybki konkurs, quiz czy sondę. To wszystko buduje relację.

Marketing w agencji

Większość lokalanych agencji ubezpieczeniowych nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Konto na FB umożliwia rozpoczęcie tego typu działań. Przede wszystkim wzmacniasz swoją markę oraz masz szansę na pozyskanie nowych klientów.