Nowicjuszem jest się tylko raz
1,5 minuty czytania
Gdy rozpoczynasz rozmowę z nowym klientem warto sobie uświadomić, że właśnie w tym momencie dzieją się rzeczy, które będą rzutowały na dalsze wasze relacje lub ich brak. Efekt nowości i świeżości jest tylko jeden raz. Nie przegap swojej szansy, aby Twoja "nowość i świeżość" przyniosła korzyści już na starcie. Przez następnych kilka miesięcy/lat możesz zadawać dowolne pytania, jednak pewne pytania mogą być zadane tylko w pierwszej rozmowie!
Poznaj oczekiwania i zadaj sobie trud poznania historii siedzącego przed Tobą człowieka. Zrób to ze szczerą ciekawością, a wiele będzie Ci później wybaczone.
Zadawaj podstawowe pytania, których później po prostu nie będzie wypadało zadać. Rozmawiaj w sposób niekonfrontacyjny. Dowiedz się
co naprawdę sprawiło, że właśnie tu i teraz rozmawiacie o ubezpieczeniu z tym konkretnym człowiekiem.
Rozpoznanie terenu
Poznaj historię ubezpieczeń zawieranych przez tego klienta, i nie rezygnuj z pytania o szczegóły jak to było zrobione, zrealizowane, jakie były założenia itd. Pomoże ci to zrozumieć, jak i dlaczego sprawy skończyły się tak, że właśnie siedzicie i rozmawiacie.
Pamiętaj, że jesteś na misji rozpoznawczej. Twoim zadaniem jest zrozumienie doświadczenia i historii tego człowieka, który wyszedł już z jaskini i nie chce do niej powrócić a w przypadku firmy również jego plemienia. Musisz wiedzieć co już zostało wypróbowane oraz czy i dlaczego to zawiodło. Musisz znać odpowiedź na pytanie
"jak klient definiuje niepowodzenie?" w pierwszej kolejności - to Twoje być albo nie być!
Pozostań "w trybie słuchania" tak długo, jak to tylko możliwe, ogranicz się do wypowiadania istotnych i koniecznych spostrzeżeń, które jednocześnie musisz zapisywać aby powoli budować swoje wyobrażenie o kliencie.